Tuesday, July 3, 2018




На 3 юли 1886 Карл Бенц (по прякор Карлос Швабата) прави фурор в немския град Адолфсбург, като излиза на улицата със странно превозно средство, поразително различаващо се от кон.

Превозното средство изпуска вонящи бензинови пари, които години след това жители на града се опитват да проветрят. Странната триколка бучи и ръмжи толкова силно, че малко жителче на града с име Адолф Х., получава тежка психоза и започва да организира национал-социалистически движения.

Превозното средство успява да пропътува близо 100 километра с шеметната скорост от 16 километра на ден.
 
За да може Карл Бенц-Швабата да се впише като конструктор на първия автомобил (така наричат архаичната триколка) е трябвало да са изпълнени пет условия:

  • Да направи първото пътуване хем с автомобил, хем без автомобил
  • да нарече колата „Мерцедес“, на името на дъщерята на шефа на Патентното бюро
  • Да оформи юридически патента, като направи купон в къщата на кмета
  • Вестник „Блиц“ да напише за първата му катастрофа с магаре, на ъгъла на Гьостерица Щрасе и Сталин Плац
  • Колата му да не се продава в Русия заради санкциите

Всичките пет условия са изпълнени от Карл Бенц. Той е проектирал самоходна кола с бензинов двигател 4.2 cdi и на 29 януари, 1886 получава патент от лелята на канцлера.

Първото условие Бенц изпълнява на днешната дата по случай рожденият ден на коня си, смайвайки гражданите на Адолсфбург и най-вече малкия Адолф Х.

Заедно с коня, Бенц и двамата си синове - Евгений Онегин и Клиф Ричард, предприемат най-дългото пътешествие в автомобилната индустрия на XXI век, изминавайки за 24 часа разтоянието от Льо Ман до Льо Ман.
 

Да постави бензиновия автомобил върху четири колела за да е „оф роудър“ се сеща Готлиб Даймлер (с прякор „Машинатора“), но това се случва в една мъгла и почти никой не го забелязва.

Никой освен Бенц.

Така през 1926 г. двете фирми се сливат и е създаден Даймлер-Бенц ООД.